Fredagsfyran - tema resor

1) Om du fick resa minst 100 km åt valfritt väderstreck, vart skulle du åka och vad är det som är så bra med det stället?


Alltså, nu är ju jag en norrlänning i exil. Jag känner inte ens till vad som finns i 10 mils radie från Stockholm. Men det lilla jag sett har varit fantastiskt vackert. Skärgården tex. Jag har varit på Gålö, Sandhamn, Dalarö, Blidö och lite här och där. Är det 10 mil dit? Jag tar Gålö. Där kan man plocka galet med blåbär samt fiska. Eller varför inte Arlanda för vidare destination?!


2) Har du någon favoritväg som du brukar köra bil, cykla eller gå?


Utsikten från söders höjder är fantastiskt. Jag gillar också att promenera på stigen till min sommarstuga. Och solnedgången i Strand (vid Umeälven).


3) Vilket färdsätt är roligast av gång, cykel, bil, buss, tåg, båt eller flyg?


Jag kan inte hjälpa det. Men jag älskar tåg. Visst, det går inte speciellt fort. Förseningar är också grymt vanligt. Däremot älskar jag tuffet och rytmen.


4) Vad är roligast: Att vara på väg någonstans eller att vara på väg hem?


Att vara på väg hem. Solklart!



Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

Jo du har rätt i att man inte behöver bli vuxen...jag gillar ju att överdriva ganska mycket...!

Du är en sann retro-romantiker tror jag bestämt...tuffande tåg (jag kan se röken ända hit..), stigar till sommarstugor och solnedgångar på vägen hem...underbart och så härliga svenska sommar-syner jag fick framför mig...!!!

Jag befinner ju mig ganska mycket sydligare än du så om jag fick åka 100 mil någonstans skulle det nog bli till Paris för jag har aldrig varit där och jag skäms. Jag har ingen favoritväg, bästa färdsättet är det fortaste, alltså flyg och det är roligast att vara på väg bort.

XXX

2007-01-19 @ 23:53:13
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: Blingbling

Jag har märkt att du gillar resor. Madrid och London på samma vecka, coolt =) Du reser lika mycket på en vecka som jag gör på ett år. Jag måste bättra mig där.

2007-01-21 @ 01:40:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: