Det var en gång en poet

Nu ska ni få höra. Blingbling ville en gång i tiden bli poet. Det skrevs dikter på löpande band under tidigt 90-tal. Mycket hjärta och smärta och halvtaskiga rim. Vill ni höra?

Här kommer ett bidrag från 13 maj 1993

Sprucken, kuven
Försöka duger
Kompisar som ljuger
Jag med
Som en svensk gamal långfilm
Grå, trist
Kompisar med list
Det har jag med

Eller vad sägs om denna från April 1994 (jag var 20 år och skulle göra min första långresa på egen hand, till USA)

En resa är något stort
Lång eller kort
Resa gör man när man vill bort
En resa kan vara en flykt
En flykt från förvånandsvärt små tankar
De växer - snyggt
En resa kan få en att tappa förståndet eller återfinna det
En resa kan bidra till hemlängtan eller längtan efter någonting annat
Något man saknar
Något att återvinna
Jag vill försvinna


Kommentarer
Postat av: Lazy Girl

känns som att det är en hel del att läsa mellan raderna där...

och lycka till med körkortet!!! fast jag antar att om du bor i stockholm behöver du inte bil så mycket...?!

2007-01-25 @ 04:08:06
URL: http://industrialview.blogg.se
Postat av: GirlyM

Dikterna var ju klockrena=) Söta liksom!

2007-02-06 @ 14:37:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: