Nästa So.......na!
Varför händer det bara mig? Varför? Jag skulle på ett föredrag på Sollentunamässan 09.00 i morse. Var sen (eller vänta, det var det pendeln som var) och något stressad. Följande hände på min morgontur. Hörde; Nästa So…..na, typ. Självklart trodde jag nästa Sollentuna och hoppade av. Men tji fick jag. Letade förtvivlat efter mässhallen men hittade istället BMW. Helt jävla värdelöst! Jag befann mig tydligen i Solna och inte i Sollentuna =/
Nej, jag gav faktiskt inte upp. Köpte mig istället en kaffe och väntade på nästa pendel. Och till PrintOnDemand mässan kom jag. Nog för att jag missade första seminariet, men de efterföljande var minst lika intressanta. Mycket snack kring nya trender för marknad och information, vilket alltid intresserar mig. Hann förresten med ett snack med Marknadsdirektören på I (sorry, vill ej avslöja koncernen) som visade mig IC (sorry, kan inte avslöja det heller). Känner mig därför riktigt nöjd.
Ni kanske vill veta vilka de senaste marknadstrenderna är?! Dessa kan jag såklart avslöja.
- Web to print
- Sellektiva budskap
- Små, snabba & korta kampanjer
- One to One marketing
… Som om det vore en nyhet liksom. Suck! Old news!
Sedan minglade jag runt bland reklamnissar och trycksaksnissar och tittade på diverse MRM-verktyg, printar och digitala lösningar. Spanade in en och annan kille också. 99 % av mässdeltagarna var ju män hehe.
Fredag idag. Fy fabian vad nice.
mässor är roliga för det är mycket män...hihi..jag gillar också
URL: http://industrialview.blogg.se