Not Pretty Really

Jag bloggar väldigt sällan om skönhet. Vet inte varför. Men jag har liksom inte tyckt att det varit särskilt intressant. Denna film fick mig att tänka om, så nu gör jag ett litet undantag. Håll i er alla mode & skönhetsbloggare.

Jag låter filmen tala för sig själv och till er.



Att vara vacker har helt klart sina för och nackdelar. Har du upplevt någon av dem? Vad är din vackraste komplimang du fått och vilken är den absolut värsta? Och har du någon gång dragit fördelar av ditt utseende?


Kommentarer
Postat av: Lina

hehe...inga kommentarer än. Det första jag tänkte när jag läste ditt inlägg var att folk är rädda för att ha åsikter om sitt eget utseende om det inte är negativa.

Klart som fasen jag har dragit fördelar av mitt utseende. I jobbet, på krogen..etc etc;) hehe

2007-12-28 @ 15:53:03
URL: http://litenfro.blogg.se
Postat av: Hanna

Det är svårt med det där med utseendet. Jag är glad att jag inte är vanställd på något sätt för sånt tror jag oftast är en person till last. Samtidigt känner jag aldrig att det är en komplimang när någon säger något positivt om mitt utseende. Min bästa komplimang handlade om min intelligens, och det är värt så mycket mer. I slutändan är ändå utseendet bara ett skal - som förvisso gör stor skillnad.

2007-12-28 @ 18:36:01
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Blingbling

Jag fick under ett års tid gratis drinkar på en krog här i Stockholm. Men det beror inte på att jag var vackrast på stället direkt. Det beror snarare på att barmästaren hade en crush på mig :)Han såg tom till att mina vänner fick rabatt. Gått före en och annan kö har också hänt. Men det är nog rätt vanligt förekommande att vi tjejer får det.

Komplimanger brukar jag få. Både hemska och fina. De hemska är de som är vulgära. Nej fy, jag gillar inte vulgokommentarerna alls. Det går för sig om de kommer från en tjej, men när de kommer från män blir jag alldeles kallsvettig.

Mitt utseende har aldrig gynnat mig i karriären dock. Tyvärr. Eller, det kanske är bra att det är så. Men visst är även det ett vanligt fenomen. Inget kort på CV:t och du är rökt. Kan det vara så?

2007-12-28 @ 18:43:02
Postat av: Blingbling

Till Hanna: Fasen, du är så klok :) Och du har så rätt.

Förresten, en sak till. Jag känner en kille som är väldigt, väldigt vacker. Så vacker att ingen talar om det för honom. För alla tänker nog att han ju redan vet det. Så han har typ aldrig fått en komplimang i hela sitt vuxna liv. Nu går han omkring och tror att han är ful. När jag sa till honom att han är det vackraste jag sett på denna planet blev han rörd till tårar. Och jag som trodde att han hört det miljontals ggr. Skumt. Kanske typiskt svenskt.

2007-12-28 @ 18:47:57
Postat av: Tom

Har väl hört att jag ser trevlig ut.. Fast det är ju inte sant. Kan var riktigt otrevlig ibland. ;)

2007-12-29 @ 02:05:43
URL: http://typpapper.blogg.se
Postat av: kerstin

Jag har fått fantastiska kommentarer för mitt utseende genom åren, av både män och kvinnor. Med åren har de avtagit men blivit mindre viktiga. Jag har också blivit dissad som människa pga mitt utseende, kanske särskilt av kvinnor. Eftersom jag har ett intelligenskrävande yrke har det varit bra att ta till som 'vapen' ibland. Det har hänt att kvinnor plötsligt behandlat mig trevligt pga mitt yrke och det har också hänt att män hastigt avbrutit sitt pågående flörtande pga mitt yrke och bokstavligen vänt på klacken och gått. :D

2007-12-29 @ 10:47:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: