Mina rötter blev till fötter

Jag har inte bloggat om mina hoods. Tror nog ingen av er egentligen vet vart jag en gång växte upp. Var jag tillbringade mina första levnadsår. Jag säger ofta att jag är från Umeå. Det blir enklast så. Men det stämmer inte riktigt.

Jag är uppvuxen i en liten by som heter strand. När man googlar byn får man fram
detta, detta och detta. Det finns en och annan bild också, men jag tänkte bjuda på denna.


image400
På bild ser ni Rotet (huset kallas så), Gunsans spår i snön och pappas bil.

När jag sedan blev tonåring blev mina rötter fötter. Jag flyttade runt runt. Först Ume, dit jag flyttade under gymnasiet, sedan Lund, Tokyo, Gifu och Umeå igen. Och för fem år sedan lockade Stockholm. Undra just vart nästa flytt tar mig? Och är det åter dags för mina fötter att bli till rötter?


Kommentarer
Postat av: Dr S

Kanske, kanske inte...
Jag vet bara att jag längtar tillbaka till Strand bara av att se bilden, och då har jag inte ens varit där. Det ser väldigt vackert ut.

2007-08-07 @ 14:03:39
Postat av: Blingbling dr S

Där är mycket vackert. För er som undrar hur man hittar dit så följer man helt enkelt bara Umeälven - utgå från Ume. Nä, det går inte att simma sträckan för Norrfors och strömt vatten kommer att ge dig kallsupar.

2007-08-07 @ 14:17:34
Postat av: Hanna

Till slut kanske rötterna vill gräva sig ner i sanden där de en gång började som smårötter..

2007-08-07 @ 15:23:39
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: grannen

vilket härligt uttryck! ska mina fötter bli mina rötter! det snor jag! :-)

2007-08-07 @ 17:29:25
Postat av: Bussan

Viiilken vacker vy! Om vi här i väst hade haft dylika vintrar hade jag älskat vintern.

2007-08-08 @ 08:31:41
Postat av: Klusterbitar

Vad vackert, Bling! Som ett julkort!

2007-08-08 @ 10:33:19
URL: http://klusterbitar.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: