Bigbrother ser dig och vi vi ser på TV

Jag minns Bigbrothermarathon på söndagarna i Hässelby. Vi satt i soffan eller låg på golvet. Förutom tv:n var det oftast tyst. Bara ljudet av oss tuggande på ostkrokar hördes. Då och då dizzade eller kommenterade vi något i rutan. Så satt vi varje söndag. Helt apatiska och såpfanatiska. Men vad fan skulle vi göra. Allvarligt. Vi saknade en hobby, men var nöjda med vår tillvaro. Trygga i vår egna lilla bigbrothervärld.


Idag, några år senare har vi ryckt upp oss ur såpträsket men saknar fortfarande hobbies. I alla fall jag. Däremot har jag mål. Alltid något. Tick-tack, tick-tack!



Kommentarer
Postat av: grannen

bling... jag har läst igenom alla dina gamla inlägg om cancern och sitter här med tårar i ögonen. Du skriver så bra, ärligt, rakt. Känslorna blir råa, påtagliga. Ville bara säga att om du någonsin behöver nån att hålla i handen igen så ställer jag upp! kram

2007-08-17 @ 18:19:34
Postat av: E

Jag tänkte att en nattblogg som blingblings ständigt var uppdaterad. Ack, jag bedrog mig! Funderar genast om du är ute o svirar...kanske det tom är bortamatch i natt...
Det är inte utan att man önskar att man mådde lite bättre.

2007-08-18 @ 02:30:30
URL: http://drogen.blogg.se
Postat av: 08an

BB?! De tvar tider det!! Undrar om jag ngnsin kommer åter att kunna fördriva tiden på ett sånt avslappnat sätt som då!! kramar

2007-08-18 @ 03:19:48
Postat av: Blingbling

Grannen: Åååh fina du. Tack.
E: DEt svirades och bloggades, fast lite senare. Nä ingen bortamatch, så tur hade jag inte.
08:an: Ja de var tider det =)

2007-08-18 @ 12:15:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: