Spisa

Fy. Jag har en obehaglig känsla i magen. En känsla av att ha glömt något på spisen typ. Det har faktiskt hänt mig en gång, därav nojan. Jag satt på pasta och mitt i den not så avancerade matlagningen ringer polaren, som till råga på allt råkar fylla år. Jag kastar på luren och gittar för att hinna roffa åt mig en del av tårtan. Glömmer alltså pastan. Till saken hör att jag bodde öst på stan och min kompis typ på Ersboda. Väl framme efter 40 min inser jag; PASTAN!!!!!!! HELVETTE!!!!


In i en bil och gasen i botten. När jag kommer tillbaka till Storgatan och min adress ser jag att det väller ut rök från mitt fönster till min lilla etta. I'm fucked. Alltså det brann inte men pastan var bara kol. Det luktade rök i hela huset i flera veckor. Eller inte rök. Utan typ en söt doft, som maja. Och jag tror nog fortfarande att det sitter kvar i väggarna i den där lilla ettan någonstans i Ume. Min första lya by the way. 17 år tror jag att jag var. Shit 16 år sedan och händelsen ger mig fortfarande traumatiska glömtnågotpåspisentankar.



Kommentarer
Postat av: Crusty from Manilla

Ha ha ha..jag har gjort nästan samma sak...

kom hem från krogen en kväll och var eh, fyllehungrig. SÅ jag satte igång och brassa nudlar, det tar ju iallafall minst 3 minuter så jag slängde mig på sängen för att vänta att nudlarna skulle bli klara..

8 timmar senare vaknar jag av att dimman i lützen hittat till min lägenghet, ute i köket har nudlarna brunnit...fett med ånget säger jag bara..

2007-04-27 @ 10:06:11
URL: http://manilla.wordpress.com/
Postat av: Jenny

Ha ha... Har gjort precis samma sak som Crusty!! Bör tilläggas att jag dessutom hade gasspis.. Ouch!

2007-04-27 @ 10:12:40
URL: http://nalgot.blogg.se
Postat av: nollåttan

usch!! det har hänt mig också, men tack och lov var ingen mat på spisen.....gasugnen var påslagen sisådär 8 timmar och värmde köket...!

2007-04-27 @ 10:44:42
URL: http://www.nollattan.blogg.se
Postat av: Hanna

Det där är en bekant gammal noja. Jag har inte glömt och gått hemifrån. Men jag har torrkokat tevatten när jag satt i rummet bredvid. Rätt obehagligt!

2007-04-27 @ 11:05:44
URL: http://hannasplats.blogg.se
Postat av: Dr S till Garp

Det är betydligt mindre farligt att glömma maten i kylskåpet än på spisen, men jag kommer ändå aldrig att glömma den kastrull med spagetti och köttfärssås som hälsade mig välkommen efter 4 veckors semester. När jag öppnade locket till kastrullen såg det ut som en liten luden kattunge satt där.

2007-04-27 @ 11:21:39
URL: http://skargardsdoktorn.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: