Fredagsfyran - tema Höstmix

      1. Britney Spears skiljer sig nu från Kevin Federline. Inte en sekund för sent, enligt vissa. Bryr mig inte, säger andra. Vad säger du? Brittan skulle aldrig ha gift sig. Inte med det slusket i alla fall.

      2. Filmen "Borat" stoppas nu i Ryssland, men gör succé i resten av världen. Är filmen så hemsk att den inte borde få visas? (Alternativt: Tänker du se den?) Politiska budskap finns i var och varannan film. Därför tycker jag att det är något överdrivet att filmen ska stoppas i Ryssland. Men kanske är jag fel person att uttala mig om detta. Jag har ju inte sett filmen. Ämnar självklart att göra det. Snart. Jag har höga förväntningar.
      3. Klimathoten blir allt tydligare. Gör du något själv (t.ex. åker bil mindre, använder energisparlampor) för att hjälpa miljön? Jajamen, det gör jag. Fast omedvetet om jag ska vara ärlig. Jag åker sällan bil utan istället pendlar jag med tuben. Jag pantar och sorterar plast och papper. Dessutom köper jag oftast ekologiskt vad gäller mat. Men på jobbet, där är jag en riktig slarver. Vi sorterar även där, men jag är övertygad om att jag många gånger har kastat fel avfall i fel tunna.
      4. Vad ska du ha till middag i kväll? Jag blir bjuden på mat i kväll. Hos Annso. Menyn är hemlig men jag känner ingen oro. Hon är en pärla i köket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: