Fredagsfyran - några dagar i efterhand

Missade förra veckans fredagsfyra eftersom min helg + fredag har tillbringats i Norrland. Lite skoj med denna fredagsfyra eftersom norrlänningarna fick sig ett gott skratt. Oj, det snöar några cm och vips lamslås en hel stad. Hur är detta möjligt? Det blir ju vinter varje år. Att 08-or aldrig lär sig.



  1. Första snön kommer - och hela huvudstaden blev lamslagen. Hur har det varit hos dig de senaste dagarna? De senaste dagarna har jag tillbringat i norrland. Snö har fallit, men där lamslås inte trafik.
  2. Vi bor i "isbjörnarnas land", enligt vissa mindre vetande utländska personer. Hur kan vi vara så dåligt förberedda på vintern varje år? Alla är inte dåligt förberedda. Det är bara sörlänningar som inte fattar hur och när man byter till vinterdäck.
  3. Vilket är ditt värsta vinterminne? När det snöade i kopiösa mängder hemma i Ume. Så pass mycket att taket rasade in på en gymnasieskola och grannarna blev av med sin brokvist. Jag minns att vi inte såg ut från våra fönster i köket pga all snö och att farmor och farfars ena hus var översnöat =) Se huset till höger på bilden nedan. Det var helt täckt av snö.
  4. Hur viktigt är det med en vit jul? För mig superviktigt. Jag har aldrig firat en snöfri jul och har ingen längtan till det heller. Snön ska ligga vit på taken och endast tomten ska vara vaken.

  5. strand


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: