Det sanna kriget

På Ringvägens gyllene bakgård pågår ett elakt krig ... Spamkriget ... varje gång jag öppnar min brevlåda så ligger där ett gäng kufiska mejl och stirrar på mig. I början var det lätt. Mejlen hade konstiga namn. Vad sägs om %%%¤¤¤#¤&%%%? För att inte tala om engelska ämnestitlar så som Get rich quock, Big tits etc. Fortfarande busenkelt! RADERA, RADERA! Men nu vänner, nu smyger sig vanliga namn in som avsändare och ämnesraderna har gått och blivit alltmer personliga. Typ; Hej Blingbling hur mår du osv. Hur vet jag då vad som döljer sig bakom. Är det killen jag träffade i tisdags? Eller kanske någon gammal vän som tar kontakt? Bara måste öppna… Klick, klick. Neeeej, vad f-n!


Spamfiltret har förlorat kriget. Inget tycks kunna stoppa de ettriga parasitmejlens framfart till min server. Det gäller bara att fortsätta RADERA och RADERA.


Nutidsproblem säger Bill. I-landsproblem säger Bull. Och själv har jag fått bekanta som heter Madonna och Napoleon. Det ni!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar: